Language switcher country flag for Nederlands Nederlands
  • Language dropdown option country flag for Türkçe Türkçe
  • Language dropdown option country flag for Nederlands Nederlands
  • Language dropdown option country flag for Deutsch Deutsch

Mand

Inhoud:

Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Aanbieding
Artikel 5 - Overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Herroepingskosten
Artikel 8 - Uitsluiting van het herroepingsrecht
Artikel 9 - Prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Termijnprocedures: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenprocedure
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1-Definities

Onder deze Algemene Voorwaarden:

  1. Bedenktijd : de periode waarin de consument gebruik kan maken van het herroepingsrecht;
  2. Consument : een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag : Kalender;
  4. Duur : een overeenkomst op afstand met betrekking tot een geheel van producten en/of diensten met een verplichting tot levering en/of afname, gespreid in de tijd;
  5. Duurzame gegevensdrager : De consument of ondernemer zorgt ervoor dat de door hem/haar persoonlijk opgeslagen informatie of gegevens jarenlang beschermd blijven.
  6. Herroepingsrecht : Mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd de overeenkomst op afstand te herroepen;
  7. Modelformulier : Het modelformulier voor herroeping dat de ondernemer aan de consument aanbiedt, kan worden ingevuld wanneer hij gebruik wil maken van zijn recht om geld op te nemen.
  8. Ondernemerschap : Natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: Onder een overeenkomst wordt verstaan ​​een overeenkomst die strekt tot het uitsluitend gebruik maken van één of meer technieken voor communicatie op afstand, tot en met het sluiten van de overeenkomst, in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten. of diensten;
  10. Technologie voor communicatie op afstand : Hulpmiddelen waarmee een deal kan worden gesloten zonder dat consument en ondernemer tegelijkertijd in dezelfde ruimte samenkomen.
  11. Algemene Voorwaarden : Huidige algemene voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

X SHINE B.V

Abberdaan 58, 1046 AA Amsterdam

Telefoonnummer: +31 20 303 34 50
E-mailadres: info@organicares.nl

BTW: NL863266058B01
KVK: 84575875

Als de activiteit van de marktdeelnemer onderworpen is aan een relevant vergunningstelsel:

Informatie over de toezichthoudende autoriteit:

Indien de handelaar een gereglementeerd beroep uitoefent:

  • Beroepsvereniging of organisatie waarvan hij lid is;
  • Beroepstitel, locatie in de EU of Europese Economische Ruimte waarvoor deze is toegekend;
  • Een verwijzing naar de in Nederland geldende beroepsregels en instructies over waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden deze algemene voorwaarden als overeenkomst aangeboden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden vermeld dat de algemene voorwaarden van de ondernemer op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos aan u zullen worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg op een duurzame gegevensdrager aan de consument worden opgeslagen wanneer de consument dit mogelijk acht. om dit op een eenvoudige manier te doen. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en zullen zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos worden toegezonden.
  4. Indien naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstvoorwaarden van toepassing zijn, wordt bij strijdigheid van algemene voorwaarden het tweede en derde lid toegepast door de verkoper en de consument, welk beding daarvoor het meest geschikt is altijd als geldige bepaling worden gebruikt.
  5. Indien één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk ongeldig of niet-afdwingbaar zouden zijn, wordt de overeenkomst ontbonden door deze Algemene Voorwaarden in een andere staat over te dragen en deze bepalingen op consistente wijze en zonder vertraging over te dragen , zo dicht mogelijk bij het origineel, vervangen door een bepaling.
  6. Situaties die niet onder deze Algemene Voorwaarden vallen, moeten worden beschouwd "in de geest" van deze Algemene Voorwaarden.
  7. Eventuele onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze Algemene Voorwaarden dienen uitgelegd te worden naar de ‘geest’ van deze Algemene Voorwaarden.

 

Artikel 4-aanbieding

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit duidelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige of nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende, maar mag niet gedetailleerd worden gespecificeerd om een ​​goede beoordeling van het aanbod van de consument te kunnen garanderen. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificatiegegevens in de offerte zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Productafbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat informatie of bepalingen die voor de consument duidelijk zijn welke rechten en plichten aan de aanvaarding van het aanbod verbonden zijn. Over deze functies:
    • Prijs inclusief belastingen;
    • Eventuele verzendkosten;
    • Hoe de overeenkomst tot stand komt en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
    • Of het herroepingsrecht geldig is of niet;
    • Wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst;
    • De aanvaardingsperiode van het aanbod of de periode waarin de ondernemer de prijs garandeert;
    • Indien de kosten voor het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand anders worden berekend dan het reguliere tarief voor communicatie, de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand;
    • Of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd en, zo ja, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
    • De Consument kan vóór het sluiten van de Overeenkomst de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens controleren en indien gewenst herstellen;
    • Naast het Nederlands zijn er nog andere talen waarin de Overeenkomst kan worden ondertekend;
    • de gedragsregels waaraan de ondernemer zich moet houden en hoe de consument elektronische toegang kan verkrijgen;
    • De minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Optioneel: Beschikbare maten, kleuren, materiaalsoort.

Artikel 5-overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, met inachtneming van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment dat het aanbod door de consument wordt aanvaard en aan de daaraan verbonden voorwaarden is voldaan.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg aanvaardt, bevestigt de ondernemer zijn aanvaarding van het aanbod onverwijld langs elektronische weg. Tenzij de ontvangst van deze aanvaarding door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische gegevensoverdracht te garanderen en te zorgen voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede redenen heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, heeft hij het recht een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de aanvraag bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of de dienst aan de consument de volgende informatie meesturen, schriftelijk of op een manier die voor de consument kan worden bewaard en toegankelijk in een duurzame omgeving:
  6. Bezoekadres van de ondernemersorganisatie waar de consument met klachten terecht kan;
  7. Een duidelijke uitleg van de omstandigheden waaronder de consument over het herroepingsrecht dan wel de uitsluiting van het herroepingsrecht beschikt;
  8. Informatie over garanties en beschikbare after-sales service;
  9. Conform artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden, tenzij de ondernemer deze vóór de uitvoering van de Overeenkomst al aan de consument heeft verstrekt;
  10. Voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst als de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  11. In geval van een termijntransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
  12. Elke overeenkomst wordt aangegaan onder opgeschorte voorwaarden voor een adequate beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Over de levering van producten:

  1. Bij de aankoop van een product heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag nadat het product door de consument is ontvangen of door een door de consument aangewezen en vooraf aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij/zij zal het product uitsluitend uitpakken of gebruiken om te beoordelen of hij/zij het product wil behouden. Indien hij gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer leveren, conform redelijke voorwaarden en met duidelijke instructies.
  3. Indien de consument gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen na ontvangst van het product kenbaar te maken aan de ondernemer. Dit moet de consument weten via het modelformulier. Nadat de consument aangeeft gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde goederen tijdig zijn teruggestuurd, dat wil zeggen bijvoorbeeld een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na het verstrijken van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet heeft aangegeven gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht en het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop voltooid.

Bij levering van diensten:

  1. Bij het verlenen van diensten heeft de consument de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende minimaal 14 dagen vanaf de datum van het aangaan van de overeenkomst.
  2. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, wordt de Gebruiker op het moment van de offerte en/of levering naar het bedrijf verwezen volgens de daarbij verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Herroepingskosten

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht de kosten voor het retourneren zelf te dragen.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de datum van herroeping, terugbetalen. Voorwaarde is wel dat het product persoonlijk teruggenomen moet worden door de webwinkel of dat er definitief bewijs geleverd moet worden voor volledige terugbetaling.

 

Artikel 8 - Het niet aanvaarden van het herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit uitdrukkelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, vermeldt.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
  3. Door de ondernemer tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  4. Duidelijk persoonlijk van aard;
  5. Het is onomkeerbaar van aard;
  6. Dit kan snel verslechteren of verouderen;
  7. De prijs ervan is gebonden aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  8. Voor losse kranten en tijdschriften;
  9. Audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft ontgrendeld,
  10. Voor Hygiënische Producten waarbij de consument de verpakking opent.
  11. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
  12. Met betrekking tot logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of gedurende een bepaalde periode;
  13. Levering met uitdrukkelijke toestemming van de consument voordat de bedenktijd is verstreken;

Artikel 9-Prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen in BTW-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten aanbieden tegen variabele prijzen, waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft. Dit staat bij het aanbod vermeld onder voorbehoud van schommelingen en het feit dat de vermelde prijzen richtprijzen zijn.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na ondertekening van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​als gevolg van wettelijke regelingen of voorwaarden.
  4. Prijsverhogingen in de 3 maanden na ondertekening van de overeenkomst zijn alleen toegestaan ​​als de ondernemer dit voorziet en:
  5. Deze zijn het gevolg van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  6. De consument heeft de bevoegdheid de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  7. In de in het product- of dienstaanbod genoemde prijzen is BTW inbegrepen.
  8. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- of drukfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten hoeft de ondernemer het product niet tegen de verkeerde prijs te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

  1. Verkoper garandeert dat de goederen en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, redelijke duurzaamheids- en/of bruikbaarheidseisen, wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften bestaande op de dag van ondertekening van de Overeenkomst. Indien geaccepteerd, staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan hebben.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. Producten moeten in de originele verpakking en in nieuwstaat worden geretourneerd.
  4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument of voor eventuele aanbevelingen met betrekking tot het gebruik of de toepassing van de producten.
  5. Garantie niet geldig:
    • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    • De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of onzorgvuldig of in strijd met de instructies van de ondernemer behandeld en/of behandeld op de verpakking;
    • Het gebrek geheel of gedeeltelijk het gevolg is van door de overheid gestelde of te stellen voorschriften met betrekking tot de aard of kwaliteit van de gebruikte materialen.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als afleverlocatie geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij de consument akkoord gaat met een langere levertijd. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden. De consument heeft geen recht op schadevergoeding.
  4. Alle levertijden zijn indicatief. Aan dergelijke termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien regelmatige levering van de goederen niet mogelijk is, zal de ondernemer zich inspannen om een ​​vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging ontvangt u op duidelijke wijze bericht dat een vervangend artikel is geleverd. In geval van vervanging van goederen kan het recht op restitutie niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending komen niet voor rekening van de ondernemer.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van het product berust bij de ondernemer tot het moment van overdracht aan de consument of aan een vooraf bepaalde en aangegeven vertegenwoordiger van de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Termijntransacties: Termijn, beëindiging en verlenging

Ontbinding

  1. De consument heeft te allen tijde recht op onbepaalde tijd voor het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, met inachtneming van overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van één maand.
  2. De consument heeft het recht op opzegging voor een bepaalde periode, tot aan de regelmatige levering van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, tegen het einde van de bepaalde periode, met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van één maand.
  3. De consument kan overeenkomsten aangaan met de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • kan te allen tijde worden opgezegd en is beperkt tot opzegging binnen een bepaalde termijn;
    • het kan in ieder geval op dezelfde wijze als door hem aangegeven worden vernietigd;
    • kan te allen tijde opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer bedongen.

Tijdverlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid wordt een overeenkomst aangegaan voor bepaalde tijd en strekt deze zich uit tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften, deze kan als consument automatisch worden verlengd voor een bepaalde periode van maximaal drie maanden. .
  3. Binnen een bepaalde termijn, die strekt tot het geregeld afleveren van producten en diensten, kan de overeenkomst te allen tijde voor onbepaalde tijd door de consument worden opgezegd, met een opzegtermijn van één maand of drie maanden, de overeenkomst is normaal maar minimaal één keer per maand. dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften, en kan indien nodig bij verdere vr stilzwijgend worden verlengd.
  4. Een overeenkomst voor bepaalde tijd voor het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) is stilzwijgend niet-voortzetbaar en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

periodiek

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan één jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij hij tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur bezwaar maakt, hetgeen redelijk en acceptabel is.

Artikel 13-Betaling

  1. Tenzij anders overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn zoals vermeld in artikel 6, lid 1. Bij een overeenkomst tot het verlenen van een dienst gaat deze termijn in nadat de consument de overeenkomst heeft bevestigd.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om vooraf aan de consument bekende redelijke kosten te vergoeden.

Artikel 14 - Klachtenprocedure

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende openbare klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 DAGEN nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, worden ingediend en volledig en duidelijk omschreven bij de ondernemer worden ingediend.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een redelijk bericht of een indicatie dat de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor geschillenbeslechting.
  5. U kunt uw klacht per telefoon, e-mail of brief indienen.
  6. De verplichtingen van de ondernemer worden niet opgeschort, tenzij uit de klacht schriftelijk anders blijkt.
  7. Indien blijkt dat de klacht een door de ondernemer veroorzaakt gebrek betreft, is de ondernemer verplicht de door hem gekozen producten of levering kosteloos te vervangen of te repareren.

Artikel 15 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen ondernemer en consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook als de consument in het buitenland woont.
  2. Het Weense koopcontract is niet geldig.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullingen en/of afwijkingen op deze algemene voorwaarden brengen geen schade toe voor de consument. Gegevens of overeenkomsten moeten schriftelijk worden vastgelegd of in een voor de consument toegankelijke vorm die op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen.

Artikel 17 - Handelsvoorwaarden – Klarna

Alternatieve betaalmethoden

Om gebruik te maken van Klarna als betalingsmethode, zijn wij genoodzaakt om je persoonlijke gegevens en ordergegevens door te geven aan de ingewikkelde betalingsprovider. Als u meer wilt weten over uw privacy, dragen wij zorg voor uw privacy.

Privacybeleid

Wij werken samen met Klarna AB (publ) omdat zij onze klanten een handige betaalmethode bieden. Klarna AB (publ) (“Klarna”) is een aanbieder van financiële diensten.

De hoofdvestiging van Klarna bevindt zich aan de Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Zweden. Klarna is geregistreerd bij het Zweedse bedrijvenregister onder registratienummer 556737-0431 en is gelicentieerd door en onder toezicht van de Zweedse financiële toezichthoudende autoriteit (www.fi.se), Box 7821, 10397 Stockholm, Zweden en de Zweedse gegevensbeschermingsautoriteit (http://www.datainspektionen.se/in-english/), Box 8114, 10420 Stockholm, Zweden.

Wij moeten bepaalde informatie vestrekken aan Klarna over jou en jouw bestelling. Hierdoor stellen wij hen in staat om te beoordelen of je in aanmerking komt voor hunkredietproducten. Als je Klarna niet als betaalmethode lastig wordt, wordt er geen persoonlijke informatie doorgespeeld. Wij moeten accountgegevens aan Klarna verstrekken, zoals je naam, adres, e-mailadres, telfoonnummer en betaalgeschiedenis. Ook je bestelgegevens, zoals betaalmethode, verzendgegevens, je bestelling en dergelijke, geven we door.

Contactformulier